صاعقه گیر PIORTEH (صاعقه گیر پیورته فرانسه)


صاعقه گیر PIORTEH (صاعقه گیر پیورته فرانسه)

صاعقه گیر PIORTEH محصول شرکت پیورته فرانسه می باشد که از دیرباز در ایران و در زمینه حفاظت در برابر صاعقه فعالیت دارد. ریشه اصلی این کمپانی بزرگ در کشور لهستان می باشد و تحت نام شرکت ORW-ELS در سال 1995 تاسیس می گردد و در سال 1998 در فرانسه شرکت زیر مجموعه بنام PIORTEH ثبت گردیده است. در واقع ایده شکل گیری شرکت اولیه ORW-ELS در دانشگاه و دانشکده پلی تکنیک Wroclaw لهستان بوجود آمده است و بعد ها در مدرسه عالی فیزیک و شیمی صنعتی فرانسه ESPCI شهر پاریس دنبال شده است.


صاعقه گیر پیورته فرانسه :

صاعقه گیر پیورته فرانسه یکی از بهترین برندهای صاعقه گیر الکترونیکی در ایران است که عموما در مناطق صنعتی بسیار حساس و با شرایط بد محیطی و آب و هوایی نصب می گردد. جنس بدنه صاعقه گیر پیورته از استیل ضد زنگ گرید 304 می باشد که آن را در برابر خوردگی و بخارات مواد شیمیایی ایمن نموده و کیفیت و کارایی آن را تضمین می کند . طراحی بسیار دقیق صورت گرفته در صاعقه گیر پیورته از نوک تیز شارپنس گرفته تا بدنه اصلی اجازه هیچگونه خللی را در عملکرد به آن نمی دهد. به همین دلیل است که کارفرمایان بزرگی در ایران از جمله شرکت های پتروشیمی ، صنایع نفت ، شرکت ملی گاز و ... این برند را همواره انتخاب می نمایند. 

اجزای تشکیل دهنده صاعقه گیر PIORTEH :

- نوک شارپنس : این قسمت وظیفه اصلی دریافت صاعقه را دارد . در این بخش بارهای مخالف با بار ابر و فضای اتمسفر تجمیع شده و کانال یونیزاسیون رو شکل می دهد. در واقع این مکانیزم در میله های پسیو صاعقه گیر نیز اجرا می گردد و تفاوت آن در این است که صاعقه گیر الکترونیکی پیورته با اختلاف زمانی (بسته به مدل ) زودتر از صاعقه گیرهای پسیو و یا اشکال نوک تیز موجود در ناحیه حفاظتی صاعقه را جذب می نماید. بعنوان مثال مدل OMEGA x60 با سرعت 60 میکروثانیه زودتر از دیگر اجسام داخل زون حفاظتی صاعقه را جذب می نماید.

- واحد مرکزی جرقه زنی : در این بخش با بالاترین پتانسیل الکتریکی زمین ، مدارات الکترونیکی موجود شروع به ایجاد جرقه زنی می کنند و با بالاتر رفتن پتانسیل جو و نزدیک شدن به زمان وقوع صاعقه پالس های جرقه با فاصله زمانی کوتاهتری زده می شوند تا بتواند هوای اطراف صاعقه گیر را در شعاع مشخص یونیزه نماید . به این عمل یونیزاسیون خازنی نیز گفته می شود که نام دیگر صاعقه گیر های اکتیو اکترونیکی نیز همین صاعقه گیر یونیزاسیون خازنی است.


- بخش شارژر : در این بخش تبادل بار الکتریکی با زمین انجام می شود و بارهای موجود در سیستم ارت در این بخش ذخیره سازی می شود. این بخش همواره و تا زمانی که ارتباط صاعقه گگیر پیورته با زمین برقرار باشد شارژ می باشد و آماده فعالسازی واحد جرقه زنی است .


- محور اصلی رزوه شده : وظیفه این محور اتصال دستگاه از طریق پایه نیم متری به دکل صاعقه گیر می باشد و پایه توپر با پیچ شدن در این ناحیه ، صاعقه گیر را به دکل متصل می نماید.


شرکت مهندسی الکتروتوان به عنوان وارد کننده صاعقه گیر PIORTEH در ایران و اجرای آن در پروژه های مورد نظر فعالیت دارد. مشاوره فنی و استعلام قیمت این صاعقه گیر و پاسخگویی 24 ساعته را از ما بخواهید.



انواع مدل های صاعقه گیر PIORTEH :

این صاعقه گیر در ایران با نام تجاری امگا OMEGA شناخته می شود و در چهار مدل با شعاع پوشش های مختلف ارایه می شود که می توانید در بخش صاعقه گیر فرانسوی امگا تمامی مشخصات فنی ، توضیحات و دیتا شیت های فنی را ملاحظه بفرمایید.

-صاعقه گیر PIORTEH مدل OMEGA x25 : این مدل دارای شعاع پوشش حداکثر 75 متر در کلاس حفاظتی 4 و اختلاف ارتفاع 20 متر می باشد. زمان فعالسازی این صاعقه گیر 25 میکروثانیه بوده و در اختلاف ارتفاع استاندارد در ایران یعنی 5 متر ، دارای حداکثر شعاع پوشش 65 متر خواهد بود.

- صاعقه گیر PIORTEH مدل OMEGA x35 : این مدل دارای شعاع پوشش حداکثر 82 متر در کلاس حفاظتی 4 و اختلاف ارتفاع 20 متر می باشد. زمان فعالسازی این صاعقه گیر 35 میکروثانیه بوده و در اختلاف ارتفاع استاندارد در ایران یعنی 5 متر ، دارای حداکثر شعاع پوشش 73 متر خواهد بود.

-صاعقه گیر PIORTEH مدل OMEGA x45 : این مدل دارای شعاع پوشش حداکثر 97 متر در کلاس حفاظتی 4 و اختلاف ارتفاع 20 متر می باشد. زمان فعالسازی این صاعقه گیر 45 میکروثانیه بوده و در اختلاف ارتفاع استاندارد در ایران یعنی 5 متر ، دارای حداکثر شعاع پوشش 89 متر خواهد بود.

-صاعقه گیر PIORTEH مدل OMEGA x60 : این مدل دارای شعاع پوشش حداکثر 113 متر در کلاس حفاظتی 4 و اختلاف ارتفاع 20 متر می باشد. زمان فعالسازی این صاعقه گیر 60 میکروثانیه بوده و در اختلاف ارتفاع استاندارد در ایران یعنی 5 متر ، دارای حداکثر شعاع پوشش 107 متر خواهد بود.


طریقه نصب صاعقه گیر پیورته :

همانطور که در قسمت اجزای تشکیل دهنده صاعقه گیر بیان شد ، انتهای صاعقه گیر پیورته دارای یک محور رزوه شده می باشد و این محور از طریق یک پایه نیم متری توپر که داخل آن رزوه شده است به دکل متصل می گردد. سپس پایه توپر که بعنوان آداپتور نصب در زیر صاعقه گیر پیچ شده توسط دو عدد کرپی U شکل به دکل نصب می گردد. شکل روبرو طریق نصب را نشان می دهد. 

در این شکل که توسط کمپانی پیورته ارایه شده است دکل صاعقه گیر به دیوار نصب گردیده است اما آنچه که در ایران مرسوم می باشد دکل خود ایستا تلسکوپی 5 متری می باشد که توسط پلیت زیرین به استراکچر متصل می گردد. باید توجه داشت برای عملکرد هرچه بهتر صاعقه گیر الکترونیکی ، صاعقه گیر می بایست طبق استاندارد حداقل 2 متر بالاتر از بالاترین نقطه تحت حفاظت باشد که در شکل نیز ملاحظه میفرمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نصب صاعقه گیر PIORTEH با ما در تماس باشید تا جزییات بطور کامل و با توجه به مشخصات پروژه بررسی گردد.


صاعقه گیر - الکتروتوان

شرکت الکتروتوان ارایه دهنده انواع صاعقه گیر فرانسوی ؛ ترک و تولید کننده صاعقه گیر ایرانی تندر و همچنین مجری پروژه های حفاظت در برابر صاعقه می باشد.

بیشتر بخوانید